DRIVKRAFTEN...

VARFÖR HJULBULTEN.. ?

Namnet på företaget kommer ifrån grudarens smeknamn "Bulten" som Christian fick heta av sina vänner alltsedan han flyttade ifrån Öckerö i Bohuslänska skärgården. Där är efternamnet - Utbult vanligt ute i skärgården men inte i Marks kommun så det fick bli "Bulten".   När han startade så tänkte han på vad företaget skulle heta så hoppade namnet "HJULBULTEN" upp ganska omgående från en nära vän...det är ju självklart sa han. Ska "Bulten" starta men fälgar och däck så måste det ju bli "HJULBULTEN". Christian kollade snabbt om den domänen och företagsnamnet var ledigt, vilket det var så det var aldrig någon tvekan därifrån.

Däremot så var tanken att fälgrenoveringen skulle vara stommen i företaget. Men allt eftersom åren gått har det nu enbart blivit till en ren däckverkstad med fälg-shop. 

Christian sålde däckverkstaden i Feb 2018 till Jakob Olsson men har kvar sin fälgrenovering fast än i mindre skala.

FEELGOOD FÖRETAG
 

HJULBULTEN`S har som mål att vara ett FEELGOOD företag, detta innebär:

Det viktigaste är att både jag/vi som företagare och våra kundrelationer är viktigast.

Självklart måste det finnas lönsamhet men målet behöver inte nödvändigtvis vara att expandera och

drivkraften är inte stora vinster utan att må bra i det man jobbar och ger service med.

 

HJULBULTEN´S är noga med att samarbeta med leverantörer som är och vara lite mer personliga och har samma tankesätt på sina kunder (i den mån det går...).

Samma gäller med kunder, med en lång erfarenhet av personliga kundrelationer så har jag lärt mig att det då och då dyker upp personligheter som jag inte hittar en bra relation med och magkänslan säger nej. 

Då tycker jag både för mig och den kundens bästa att inte fortsätta eller inleda en affärsrelation.

För mig som ägare och grundare av företaget är denna insikt efter många år av hårt och idogt arbete kanske den viktigaste jag gjort. 

 

Jag gör ALLTID mitt bästa, och tycker INTE det är ok att vara otrevlig, pådrivande och på andra sätt ta ut sin negativa attityd eller dåliga dag på mig eller min/mina medarbetare. Då är man helt enkelt inte välkommen till mitt företag!

Jag har mycket energi att ge till mina goa, trevliga kunder som värdesätter mitt sätt att arbeta, priser och service och avstår gärna några affärer per år till "strulnissar" och snackare.

  • Google Square
  • Twitter Square
  • facebook-square

© 2023 by YOU DRIVE IT WE FIX IT.​ Proudly created with Wix.com