Detta är våra värdegrunder & mål

5.jpg

HJULBULTEN´S

Namnet på företaget kommer ifrån mitt smeknamn "Bulten" som jag fått heta av mina vänner alltsedan jag flyttade ifrån Öckerö i Bohuslänska skärgården. Där är mitt efternamn - Utbult vanligt men inte i Marks kommun så det fick bli "Bulten".   När så jag började tänka på vad företaget skulle heta så hoppade namnet "HJULBULTEN" upp ganska omgående från en nära vän...det är ju självklart sa han. Ska "Bulten" starta men fälgar och däck så måste det ju bli "HJULBULTEN". Kollade snabbt om den domänen och företagsnamnet var ledigt, vilket de var så det var aldrig någon tvekan därifrån.

Däremot så var tanken att fälgrenoveringen skulle vara stommen i företaget som juridisk heter Hjulbulten´s Fälgrenovering. Men allt eftersom åren gått har det mer utvecklat sig till en ren däckverkstad med fälg-shop. Riktning av fälgar samt renovering under vissa perioder då däckförsäljningen avtar och tid finnes.

ETT FEELGOOD FÖRETAG

HJULBULTEN`S har som mål att vara ett FEELGOOD företag, detta innebär:

Det viktigaste är att både jag/vi som företagare och våra kundrelationer är viktigast.
Självklart måste det finnas lönsamhet men målet behöver inte nödvändigtvis vara att expandera och
drivkraften är inte stora vinster utan att må bra i det man jobbar och ger service med.
HJULBULTEN´S är noga med att samarbeta med leverantörer som är och vara lite mer personliga och har samma tankesätt på sina kunder (i den mån det går...).
Samma gäller med kunder, med en lång erfarenhet av personliga kundrelationer så har jag lärt mig att det då och då dyker upp personligheter som jag inte hittar en bra relation med och magkänslan säger nej. 
Då tycker jag både för mig och den kundens bästa att inte fortsätta eller inleda en affärsrelation.
För mig som ägare och grundare av företaget är denna insikt efter många år av hårt och idogt arbete kanske den viktigaste jag gjort. 
Jag gör ALLTID mitt bästa, och tycker INTE det är ok att vara otrevlig, pådrivande och på andra sätt ta ut sin negativa attityd eller dåliga dag på mig eller min/mina medarbetare. Då är man helt enkelt inte välkommen till mitt företag!
Jag har mycket energi att ge till mina goa, trevliga kunder som värdesätter mitt sätt att arbeta, priser och service och avstår gärna några affärer per år till "strulnissar" och snackare.
OM FÖRETAGET
Efter ha jobbat med många olika saker som fabriksstädare, butikssäljare, industrimekaniker, avdelningschef, resande säljare, butikskonsulent och slutligen som KAM - Key Account Manager.
Men sedan ville jag starta ett eget företag där jag kan styra min dag och utvecklas.
Det roligaste och mest drivande har alltid varit kundkontakt och att ge bra service. Så när jag väl bestämde mig för att byta spår så hittade jag ganska snart en egen tämligen unik helhetslösning för mina förväntade kunder.
För dem som har ett eller flera skadade hjul där det både skall riktas (räta ut sneda/skadade fälgar) lackeras och däck som skall demonteras och sedan monteras. Dessa kunder får vända sig till både gummiverkstad, "fälgsmed" ev aluminiumsvetsning, lackeringsfirma och sedan gummiverkstaden igen. Detta blir väldigt omständigt och kostsamt för kunden.
Hos mig utförs alla moment på ett och samma ställe, och det är så vitt jag vet jag ensam om.
Med tiden ökade däckförsäljningen och från och med sommaren 2013 så har jag en nyinredd superfräsch däckverkstad för personbilar, lättare lastbilar och husbilar där jag alltid har ett stort och brett sortiment av däck i alla prisklasser.
ALLTID vettiga priser gör att jag inte behöver marknadsföra mig allt för mycket, jagar alltid aktuella kampanjpartier för att erbjuda bästa pris. 
För mig är det viktigt med flexibilitet och sunt förnuft, det innebär att jag även kan byta in och även köpa in begagnade däck och fälgar så länge jag ser en sund affär i det.

 

 6.jpg

 

VÄLKOMMEN

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)